≡ Menu

Petua Rawat Anak Demam Dengan Ubi Kentang. Terbukti Berkesan!


Tidak seperti orang dewasa, kanak-kanak akan mengalami demam lebih kerap, dan kurang mampu untuk menahanya. Oleh kearana itu, ibu bapa seluruh dunia amat menekankan kepada kesihatan anak kesayangan mereka, mereka juga perlu lebih kerap untuk berjumpa doktor untuk memeriksa tahap demam anak mereka, dari mana datangnya demam itu dan adakah anak-anak mereka betul-betul sihat?

Bayi akan kerap menangis kerana badan mereka kurang selesa, dan ibu bapa menjadi dilemma samada ingin memberi ubat-ubatan yang mungkin memberi kesan dalam jangka masa panjang ataupun hanya membiarkan bayi mereka menangis. Apakah yang sepatutnya kita buat?

Demam selalunya adalah kerana jangkitan kuman yang menentang badan bayi kita yang lemah, menyebabkan suhu badan meningkat dengan mendadak. Apabila bayi menghidap demam, ia bermakna tubuh anak kita sedang melawan jangkitan semasa mereka demam. Sistem imunisasi anak kita akan melawan jangkitan itu dan memulihkan demam serta pada masa yang sama menguatkan sistem imunisasi itu.

BACA:  7 Penyakit Yang Menyukarkan Kehamilan, Wanita Perlu Baca, Suami Perlu Ambil Tahu

Mendedahkan bayi kepada demam yang terlalu lama dan suhu yang terlampau tinggi juga membahayakan kesihatan bayi kerana ini boleh menyebabkan keradangan,dan merosakkan sel-sel otak bayi kita.

Akan tetapi, demam jugak dapat dikurangkan secara mendadak dalam masa yang singkat menggunak tips yang mudah ini:

Kambing Aqiqah Murah Indonesia

Meletakkan Kentang Yang Telah Dibuang Kulit Kedalam Stokin Anak Anda

Ia mungkin seperti tidak masuk akal, tetapi dengan meletakkan beberapa keping kentang yang telah dibuang kulitnya ke dalam stokin kaki anak anda benar-benar dapat merendahkan suhu demam. Caranya adalah dengan mencuci kentang, buang kulitnya dan masukkan kedalam stokin anak anda, biarkan anak itu tidur dengannya.

BACA:  Kismis Bukan Makanan Sunnah Dan Ia Tidak Boleh Dimakan Berlebihan? Baca Selanjutnya

Minum Air Secukupnya

Adalah sangat penting untuk mendapatkan air yang mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Ambil air minuman untuk merangsang peluh. Minum banyak jus buah dan lemon yang baru kerana ia dimuatkan dalam mineral dan vitamin. Tips ini adalah bagus untuk mengekalkan hidrat di dalam tubuh anak kita dan ingat, jangan tambah gula kedalamnya.

Petua ini telah dicuba oleh orang ramai di seluruh dunia. Baca pautan artikel dibawah:

Sumber:

Facebook

Healthtipsworld

Kambing Aqiqah Murah Indonesia
Loading...

Minat menulis artikel? Inilah peluang untuk anda. Hantar artikel anda di sini: www.islamituindah.info/hantar-artikel