≡ Menu

Bagaimana Mengesan Gadis Itu Masih Dara Atau Tidak?


1. RAMBUT

Rambut merupakan salah satu mahkota seseorang wanita. Rambut juga berperanan dalam menentukan gadis itu masih dara atau tidak. Gadis yang masih dara atau suci, rambutnya kelihatan kemas, segar dan tidak kasar. Sebaliknya bagi gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak bersemangat dan layu.

2. DAHI

Gadis yang masih dara, dahinya akan kelihatan licin. Sekiranya gadis tersebut telah melakukan hubungan badan, licin itu akan hilang. Malah ketika dia sedang bercakap, kadangkala akan timbul kedutan (seperti garis-garis) yang menandakan gadis tersebut tidak lagi mempunyai kesucian.

Kedutan itu tidak sama dengan kedutan wajah yang disebabkan oleh faktor usia. Kedutan yang disebabkan oleh faktor usia sentiasa nampak jelas dan kekal. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu nampak dengan ketara kecuali ketika wajahnya menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bercakap.

3. MATA

Kebiasaannya lelaki hanya memandang wanita yang cantik di bahagian luaran sahaja. Mereka tidak mengambil berat tentang dalaman wanita tersebut. Salah satu kaedah untuk mengetahui wanita itu masih dara atau tidak, ladalah dengan melihat matanya.

Jika di bahagian bawah kelopak mata kelihatan terlipat sedikit dan mempunyai tanda lebam bermakna gadis itu sudah tidak mempunyai dara, pernah berkahwin atau itu adalah isteri orang.

4. TELINGA

Telinga gadis yang tidak pernah disentuh cantik dan nampak bersih. Jika nampak pucat sekalipun tidak terlalu ketara. Manakala gadis yang pernah disentuh, bentuk telinga akan berubah menjadi lebih leper sedikit dan pucat yang agak ketara.

5. HIDUNG

Bagi wanita yang masih suci dan belum disentuh oleh lelaki, kelihatan warna pada hujung hidungnya kemerah-merahan. Jika kita sentuh pada hujung hidungnya itu, akan nampak timbulnya warna kemerah-merahan.

Bagi yang sudah tidak suci, hujung hidungnya kelihatan merah tetapi merah pucat. Walau bagaimanapun kadang-kadang warna merah itu tidak kelihatan tetapi hanyalah nampak pucat.

6. BIBIR

Percaya atau tidak bahawa bibir gadis yang pernah disentuh lebih menarik dan cantik kerana pergerakan darah akan mengalir ke bibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap disentuh bibirnya ianya akan kelihatan lebih cantik.

Gadis yang tidak pernah disentuh bibirnya juga tetap mempunyai bibir yang cantik. Bibirnya akan kelihatan basah, berwarna merah jambu dan tidak ada garis pucat atau hitam di sekitarnya.

Bibir yang pernah disentuh akan kelihatan lebam-lebam sedikit walaupun hanya sekali saja sentuhan. Kesannya adalah terdapat garis-garis kasar yang berfungsi mencantikkan bentuk bibir.

Jika gadis itu sudah tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak seperti terbahagi dua. Retaknya tidak begitu jelas tetapi boleh dilihat jika anda perhatikan dengan teliti.

BACA:  8 Ayat Menarik Tentang Emas Dalam Al-Quran

7. LEHER

Bahagian leher merupakan salah satu tempat yang boleh menunjukkan seseorang gadis itu masih suci atau tidak. Jika nampak berkedut, bererti gadis itu pernah disentuh lelaki. Garis kedutnya bukanlah garis kedutan kerana usia. Kelihatan garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus iaitu bukan garisan memanjang.

Ia jelas kelihatan jika gadis itu menundukkan kepalanya. Jika gadis itu kerap bersama dengan lelaki, bahagian lehernya terdapat kesan hitam kecil dan warna pucat kecil seperti bintik-bintik pada liang romanya. Adakalanya nampak jelas liang roma pada lehernya.

Bagi wanita yang berleher panjang, cuba anda perhatikan jika terdapat garis-garis urat yang bersilang bermakna wanita itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang (bukan urat) bermakna wanita itu sudah pernah melahirkan anak.

Masih Dara,
Gambar Hiasan
8. GARIS PADA TAPAK TANGAN

Bagi gadis yang masih suci, kedua tapak tangannya halus dan licin. Bagi yang tidak suci, tapak tangannya (yang berkulit tebal atau kasar) kelihatan seperti merekah yang bukan disebabkan oleh alegik bahan pencuci

Tanda lain adalah kedua tapak tangannya berwarna pucat dan tidak merah apabila ditekan. Ia akan terus menganjal balik jika dipicit.

Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan. Jika ada garis putus-putus di bahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang. Jika sebaliknya bererti ada harapan kesuciannya masih ada.

Setelah melihat tapak tangan kanan, cuba genggam ibu jari tangannya kira-kira seminit. Jika terasa panas (hangat) dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci.

Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sangat walaupun ada rasa panas (hangat) bererti kemungkinan besar kesuciannya juga sudah tiada.

Pegang erat jari kelingkingnya kira-kira seminit, kemudian lepaskan. Tanya padanya apakah rasanya? Kalau tiada rasa, berkemungkinan sudah tidak suci lagi.

Jika ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar-debar atau ada rasa sakit seperti berdenyut-denyut berkemungkinan besar masih suci.

9. JARI-JARI TANGAN

Dengan jari juga golongan lelaki atau wanita suka memegang dan menggoda. Jari adalah kawasan yang paling mudah untuk mengesan kesucian seseorang gadis.

Caranya cukup mudah. Ketika bersalaman, ramas tangannya. Jika lelaki bukan mahram boleh memegang tangan seseorang gadis, bermakna dara kecil di bahagian tangannya sudah ternoda.

Jika tangan dan jari gadis itu boleh diramas bererti peluang untuk memegang tempat-tempat yang lain sudah terbuka luas. Bayangkan jika jari dibelai dan diramas dengan lembut, bagaimana reaksi gadis itu? Harus diingatkan bahawa sentuhan lelaki akan memberi satu rasa berahi.

Dari tanganlah akan menjalar ke kawasan lain. Jika gadis itu terkejut, berubah wajahnya dan mengelak, berkemungkinan besar dia masih suci. Jika ketika jari kelingkingnya disentuh dan nampak biasa sahaja tanpa cuba mengelak, kemungkinan besar kesuciannya sudah tiada. Wallahu a’lam.

BACA:  Israel Edar Dadah Percuma Kepada Anak Muda di Palestin

10. PAYUDARA

Payudara yang belum pernah disentuh sentiasa tegang. Tetapi jika sudah disentuh, ketegangannya berkurangan dan saiznya agak besar berbanding ukuran asalnya. Lebih kerap disentuh akan menjadi lebih besar dan kendur.

Perhatikan gadis-gadis ketika mereka berjalan atau berlari. Jika bergerak-gerak, melambung-lambung dan berbuai bermakna ketegangannya sudah hilang. Jika belum pernah disentuh, pergerakan buah dada seperti yang dinyatakan di atas tidak begitu ketara.

Puting payudara yang pernah disentuh terbonjol keluar dan menjadi lebih panjang. Jika kerap disentuh akan menjadi lebih besar.

Walau bagaimanapun jangan sesekali menuduh gadis yang memiliki payudara besar itu telah disentuh oleh lelaki. Berkemungkinan juga saiz tersebut adalah faktor lain seperti keturunan dan hormon gadis itu sendiri.

Wanita Dara,
Gambar Hiasan
11. PINGGUL

Pinggul gadis berubah melalui dua proses iaitu kerana proses hormon dan disebabkan oleh lelaki. Pinggul yang disentuh lelaki akan menjadi besar dan tidak berapa tegang. Jika pernah melakukan hubungan badan, pinggulnya akan berisi, nampak jatuh ketika berjalan berserta goyangan yang tidak melantun.

Bagi gadis yang masih suci, pinggul mereka akan kelihatan tegang dan tidak jatuh walaupun berbadan gempal.

12. ALAT SULIT

Bahagian ini akan diketahui juga selepas berkahwin. Wanita yang pernah melakukan hubungan badan, pintu alat sulitnya tidak tertutup rapat. Ia menjadi agak renggang sedikit dan lebih kembang.

Bagi wanita yang masih perawan, pintu alat sulitnya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput dara boleh dilihat terus ke dalam alat sulit wanita. Jika alat sulit masih tertutup bermakna gadis itu masih suci. Kalau pintunya terbuka sedikit bererti gadis itu sudah tidak ada perawan lagi.

Jika warna pada pintu alat sulit berwarna ungu dan kemerahan, besar kemungkinan masih suci. Jika merahnya pudar dan pucat bermakna sudah tidak suci.

Wanita yang masih suci, pada malam pertama agak sukar untuk bersama suaminya. Ia terpaksa melalui proses yang agak berhati-hati. Ini kerana selaput dara masih ada danalat sulit wanita itu juga masih ketat. Akan memberi kesan sakit dan pedih ketika membuang air.

Semoga anda tidak menuduh seseorang gadis itu sesuka hati seperti kononnya tiada kesucian lagi. Kerana yang lebih mengetahui adalah pasangannya selepas mereka berkahwin. Apapun kita hendaklah sentiasa berhati-hati. Semoga bermanfaat.

Sumber

Minat menulis artikel? Inilah peluang untuk anda. Hantar artikel anda di sini: www.islamituindah.info/hantar-artikel


error: Content is protected !!